Visa fullständig version : Bilder från Gotland
Här kommer lite bilder från Fjordutställningen på Gotland den 10 juli 2007. Jag har inte så stor koll på vilka hästarna var men det kanske någon som var där kan hjälpa mig med?
citronen
2007-07-27, 21:06
härligt att du lägger in foton från utställningen! hoppas att fler kan ta efter, roligt att titta på fina fjordingar! Någon om vet mer om bilderna, häst stam osv?:)
Skuggfaxe
2007-07-30, 00:25
Fina bilder och fina hästar! Hade som sagt varit roligt om man visste vilka det är.
Det fanns inga program kvar när jag kom (eller jag såg i alla fall inga på bordet med andra trycksaker och ingen att fråga) och minnet är inte så strålande så att jag kommer ihåg vad som sades. Generellt kan man väl gissa att det är många hästar från Sindarve och Knuts, fast nog var det väl en och annan valack med från andra ägare också.
Jag har surfat lite och lekt detektiv.
Bild nr 1-3 är Sindarve Brisk val f-94, mkh 138 cm, e Hugo 179 u Borka 2782
Första bilden i mittenraden är i Cheenis efter Cheen Femtio eller kanske Saga e. Vilje 175 u. Furubäcks Ilka 3046. Här behöver jag hjälp.
Fjärde bilden i mittenraden, första hästen av de två är Knuts Bellman e.Ringo 184 u. Knuts Bianca 3039.
Första bilden i tredje raden är Knuts Bente e. Alexander Lukas 183 u. Knuts Bysa 3069.
Den gråe kom från Sindarve men jag vet inte om den är efter deras gråe hingst eller om den kommer från annat håll.
Se deltagare (http://home.swipnet.se/gotlands-fjordhestforening/utstallnres..htm)och poäng
Hoppas att det hjälpte lite...:o
Första bilden i mittenraden är i Cheenis efter Cheen Femtio eller kanske Saga e. Vilje 175 u. Furubäcks Ilka 3046. Här behöver jag hjälp.
Det stämmer att dt är Cheenis, dt är min mammas häst och saga är min :)
Knuts Fina
2007-08-20, 18:31
Fjärde bilden i mitten raden är inte Knuts Bellman utan Knuts Fina e: Ringo 184 u: Knuts Fedra.
Hästen bakom på samma bild är Knuts Flisa e Ringo 184 och u: Knuts Freja 3039
Fjärde bilden i mitten raden är inte Knuts Bellman utan Knuts Fina
:o Flåt...hon är söt i alla fall...
Musblacken heter Balsa! :D inga gråa föräldrar men dräktig med musblacka hingsten isidor =)
junior97
2008-01-15, 18:31
Kul att du lägger in bilder!
vBulletin v3.6.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.