Visa fullständig version : Fjordingar i Globen!
Disasmatte
2006-12-07, 13:21
Fy, vad roligt att se fjordingarna i globen! Hur många halvblod hade fixat ljudnivån, rödklädda nissar på skidor och ELD efter sig? Gud vad duktiga dom var!
Heja! Fler fjordingar i Globen!
Är det någon som vet vilka det var? Vilken klubb?
Cheen Femtio var en av hästarna. De var från Östergötland.
Jag tränade skidåkare på torsdagmorgon och det var ryttare som väntade på att vi blev klara innan de vågade sig in på sina hästar.
Min nordsvenska Frida var inte heller så glad åt skidåkarna i galoppen.
Träffade av en händelse hans dotter Cheenis för inte så länge sedan. Söt liten häst med svårigheter att stå still =)
Vilka fler hästar var i Globen?
Faxe drömmer om att få rida i Globen =) Han vill också sprätta sådär fint med benen som de stora bruna hästarna får göra! Eller göra häftiga trix som får publiken att dra efter andan!
Ibland när han sover så rycker det i hans ben. Jag är säker på att han drömmer om hur han kommer in på arenan med en ensam strålkastarkägla på sig. Han bröstar upp sig och nackmusklerna spelar under hans ljusgula hårrem. Han börjar visa sina bästa trix och sedan kommer han på att han är ensam och utropar förtvivlat "huiiiiiiuui". Han kan nämligen inte gnägga ordentligt stackarn eftersom hans första år i livet till största delen innehöll får. Både fyrbenta får och tvåbenta fårskallar...
Faxe drömmer vidare...om utökat vokabulär och ära och berömmelse...
Jag tycker att det är jättebra att fjordingarna visar upp sig i globen. Jag tycker även att ni som var där var jätteduktiga. Skidåkningen var en succé. Verkligen! Däremot undrar jag vem som stod för koreografin med Dragqueens, shettisar, fjordingar och islänningar i galopp på en stor volt. Runt, runt, runt.
Globen kanske måste byta konstärlig ledare? Kanske ska fjordhästekipage visa upp sig i mer ståndsmässiga sammanhang som ger bättre reklam för vad rasen duger till? Våra hästar är ju ganska breda (inte bara om magen;) )
Absolut inget ont om er som var med. Ni gjorde ett bra jobb! Heja!
Hoppas på fler fjordningar i offentliga sammanhang!
Jag vet ju ungefär hur det fungerar med koreagrafi och vad som gäller i Globen.
De som är där och galopperar runt, runt, runt har tyvärr inget alls att säga till om egentligen. Påverka lite kan de alltid, men det är snarare att ta det som bjuds eller försvinna. Tyvärr!
Kanske med åren nu när de fått in en bra kontakt, men än så länge är det inget som Globenarrangörerna bjuder på. Hoppas hoppas.
Inte en fjordhäst i ridsport i Globenreportaget, kanske fastnar inte fjordhästen på bild?
Inte en fjordhäst i ridsport i Globenreportaget, kanske fastnar inte fjordhästen på bild?
Jag börjar också tvivla...hittade bilder (http://www.fotografemma.com/bildsidor/globen0612/index.html) från Globen. EN bild på två halva fjordingar och många, många bilder på annat. :mad:
Direktlänk (http://www.fotografemma.com/bildsidor/globen0612/pages/D6806146.html) till de två halva fjordingarna... :D
Tror du att tidningen som har uttryckt sig med orden "bra för att vara en fjording" självmant skulle skriva något innovativt om fjordingar???
Man får nog tyvärr söka någon annanstans...Det är tråkigt.
Lite synd att man inte gör något mer av det. Fast det är klart - det är ju lätt för mig att säga det ;)
Kram
vBulletin v3.6.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.