Visa fullständig version : Tåghusa Vilja 3034 ?
Hon är mamma till min fjording så jag vill gärna veta mer om henne, allt av inresse men gärna ev. tävlingsresultat mm.
Tåghusa Vilja 3034, född 1994 hos Bodil och Henning Olsson i St Olof. Ljusbrunblack med måtten 142-182-19. Treårspoäng: 8-7-7-8-7 = 37 poäng. Premierad B 1999 med omdöme: "Harmonisk mycket god rastyp, brant bog i övrigt bra sida, rättställd fram, tät bak, avspänd skritt, tung trav". Poäng: 8-7-7-8-7 = 37 poäng.
Fick 1999 ljusbrunblackt hingstföl e. Sindarve Tulo 137. Salvi 24-99-1075.
Sista kända ägare Eva Palmquist i Linghem.
Källa: Stambok XIII.
Enligt Blå basen har hon fått ytterligare två avkommor;
2001 hingstföl e. Torps Gusten. Vilgot 24-01-1106.
2003 hingstföl e. Torps Gusten. Small Bill 24-03-1104.
Enligt Ridsportförbundet har Tåghusa Vilja ingen tävlingslicens.
En ev tävlingslicens säger inte så väldigt mycket om en häst/ponny har tävlat eller inte. Licens behöver man inte lösa på sin ponny så långe man inte tävlar på regional nivå, alltså skulle Vilja rent hypotetiskt kunna ha både segrar och placeringar på lokala ponnytävlingar i hoppning och dressyr upp till Lätt B.
(huruvida det gäller körning låter jag vara osagt eftersom jag inte alls är insatt i den disciplinen)!
En ev tävlingslicens säger inte så väldigt mycket om en häst/ponny har tävlat eller inte.
Nej, det är sant. Men om de har licens så vet man åtminstone det. :p Det finns ju ingen sökmöjlighet för lokala tävlingar, så då gäller det att någon känner hästen ifråga. Därav min påpekan att Vilja inte har licens, inte att hon inte tävlat.
Hör inte direkt hit men, vet du vem mamman till Tåghusa Vilja 3034 är?
Eller om någon annan vet.?
Viljas mamma heter/hette Viktoria och är född 1977 enligt Vilgots pass.
Viktoria e: Vanghov 18 u: Gullan
Mer vet jag inte...
Okej. Då var de inte samma som jag tänkte på.
Nämligen Villman som är e. Bellman 230. eu. Prillan ee. Torps Gusten
Villman bor hos oss nu men uppfödare är Eva Palmkvist som alltjämt äger Vilja
Enligt säker källa så är T.H Vilja dräktig igen med T. Gusten 197 ;)
Aahh va roligt, då får min pålle ett till helsyskon!
vBulletin v3.6.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.