Visa fullständig version : Visa hingst, vad gäller?
Vad gäller för att få åka till Vetlanda? Jag vet att man måste visat sin hingst med minst 38 p, men gäller det även en fölmönstring? Jag tänkte prova och åka med min unge i september, men han är bara visad på förlmönstring. Jag fick liksom barn mitt i premieringssäsongen. Kan jag åka på våra fölmönstringspoäng eller måste jag hitta en utställning i vår och åka på för att få dem i mer "vuxen" ålder?
Åk du med din hingst, om det är hingstpremieringen du vill delta i. Där ställs inte kravet att ha visats innan. Dock ska han ha svenskt pass, stamboksförd mamma och godkänd pappa. Det är hiskeligt spännande för publiken att få se en hingst utan föregående poäng och rykte.
Utställningen däremot, där är bara fölungarna undantagna från kravet att ha vistats tidigare med minst 38 poäng.( är jag nästan hundar på)
Åk du med din hingst, om det är hingstpremieringen du vill delta i. Där ställs inte kravet att ha visats innan. Dock ska han ha svenskt pass, stamboksförd mamma och godkänd pappa. Det är hiskeligt spännande för publiken att få se en hingst utan föregående poäng och rykte.
Utställningen däremot, där är bara fölungarna undantagna från kravet att ha vistats tidigare med minst 38 poäng.( är jag nästan hundar på)
Stämmer!/Lycka
Tackar! Bara att ladda, träna och åka alltså. Håll tummen!! :D
vBulletin v3.6.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.