handdator

Visa fullständig version : Horse Ball

SaraW
2006-12-20, 19:34
Någon som provat? Jag testade lite på hemmaplan härom dagen. Det är svårt :p
Hästen tyckte att det var kul! Jag sträckte ljumsken...men det var roligt!

Arko
2007-01-08, 16:49
Har inte provat, men det verkar ganska kul, men faaarligt...;) Såg det i Globen live för första gången. Annars har jag bara läst om att de höll på med det i Frankrike.
Hästarna verkar tycka att det är jättekul! Fascinerande att hästarna kan vara så lugna men ändå ge allt när det gäller.

Att träna Horseball borde ge lydig häst med välmusklad rumpa. Kanske skulle vara något att varva dressyrridningen med? Vilka klubbar håller på i Sverige?

Efwa
2007-01-08, 17:07
Fascinerande att hästarna kan vara så lugna men ändå ge allt när det gäller.

Jag som brukar saluföra fjordingen just så :)

Arko
2007-01-08, 18:00
Ha, ha, jag tänkte skriva att det borde passa våra hästar perfekt men det vet ju alla redan :D

KattenFindus
2007-01-21, 10:20
Vart kan man läsa mer om det?
Har helt missat det här :-)

SaraW
2007-01-21, 11:50
Gå in på Internationella Horseballförbundet (http://www.fihb-horseball.org/) och läs på deras webbplats!

Jag tycker att det verkar vara ett superkul komplement till harvandet på ridbanan. Både jag och hästarna behöver vara lite opräktiga ibland för att må bra :D

Vi har planer på att sätta ihop ett lag och framförallt leta en tränare! Kanske inte för tävling i första hand utan mer för att det är kul att göra något helt annat.

Om det finns fler fjordingar som är sugna kanske vi har något att visa upp till SFFs 50-års jubileum... ;)

Vilka klubbar håller på i Sverige? Vet inte, Arko. Jag söker runt lite med jämna mellanrum men har inte hittat något ännu. Jag har inte hittat något på Ridsportförbundet men jag kanske letar på fel ställe?

/ Sara

Efwa
2007-01-21, 13:09
Både jag och hästarna behöver vara lite opräktiga ibland för att må bra :D

Jaaaa, det har du alldeles rätt i. Man ska ta ut svängarna, vara busig och göra sånt man egentligen inte borde göra. Det mår alla bra av.

Visst kan det hända saker, men å andra sidan så får man en häst som klarar nästan allt.

KattenFindus
2007-01-21, 16:53
Jaaaa, det har du alldeles rätt i. Man ska ta ut svängarna, vara busig och göra sånt man egentligen inte borde göra. Det mår alla bra av.

Visst kan det hända saker, men å andra sidan så får man en häst som klarar nästan allt.

Samma här.
Kuddkrig från hästryggen tex. :p
Eller rally med låååg släde genom en stor vattenpöl med snöglopp i,
kallt men fick upp träningslustan och även på seriösare plan.

Efwa
2007-01-21, 17:28
Jag uuuuundrar jag vem Katten Findus är........? Kan det vara en kille som gör julbockar eller hans sambo?

KattenFindus
2007-01-21, 17:34
Jag uuuuundrar jag vem Katten Findus är........? Kan det vara en kille som gör julbockar eller hans sambo?
hans ettriga sambo :D
Ser du inte likheten? han- gubben Pettson när han har sin "vinterpäls" och jag som likt Findus har jättesvårt för höga oljud (Findus med höns och jag med kossor)
Ja ah, när han väl loggar in här lär han väl få heta det. Men vår dator hemma är ju död sen ett bra tag, själv sitter jag och har en extremt slö datordag hos mina föräldrar.

Efwa
2007-01-21, 17:42
hans ettriga sambo :D
Ser du inte likheten? han- gubben Pettson när han har sin "vinterpäls" och jag som likt Findus har jättesvårt för höga oljud (Findus med höns och jag med kossor)
Ja ah, när han väl loggar in här lär han väl få heta det. Men vår dator hemma är ju död sen ett bra tag, själv sitter jag och har en extremt slö datordag hos mina föräldrar.

Jaja, det är dig han skriker på....."Om du ska vara här inne och leka får du gå ut"!!