Visa fullständig version : Om fjordhäst.se
Välkommen hit. Fjordhäst.se är sveriges fjordhästforum - för alla som äger en liten gul, funderar på att köpa sig en, eller bara är intresserad eller nyfiken.
Vi är helt fristående, och är inte förknippade med något företag eller någon förening. Gemensamt för det gäng som sköter och administrerar fjordhäst.se är att vi äger minst en fjordhäst var. http://www.fjordh%C3%83%C2%A4st.se/forum/images/smilies/tongue.gif
Hoppas att du får en fortsatt trevlig vistelse på fjordhäst.se.
gyllengul
2006-11-14, 15:50
Gnistrande gyllengul om jag får be ;)
Underbart initiativ tycker jag. Har läst en del på det norska forumet men det skulle ju vara trevligt att få span på sin landsmaninnor och landsmän också. Jag tycker att det är för lite sammanhållning bland fjordingfolket i Sverige. I Tysklad och Nederländerna ÄR de bara fjordhäst. Som en livsstil liksom. Hur kan det vara så att fjordingen hyllas i Norge och övriga världen medan man här i Sverige gärna håller fjordingarna på avstånd. Ända tills man lär känna en då är man FAST. Finns ingen bättre häst! Tycker vi borde bli bättre på att visa upp våra fjordingar och ta död på gamla myter. Är vi inte stoltare över våra hästar?
Jag älskar min häst och tar varje tillfälle att visa upp vad han kan!
Tack för ett trevligt inlägg. Vi hoppas att fjordhäst.se kan bli en bra mötesplats för alla fjordhästägare framöver...
Jag tycker att idéen med ett fjordforum var fantastisk! Det är helt otroligt vad mycket folk som redan har hittat denna webbplats och delar med sig av både det ena och det andra. Kul att det finns så mycket duktigt och trevligt folk som har fjording!
Jag tycker att det är skönt att kunna slänga ut en fråga utan att behöva argumentera FÖR fjordhästen som ras innan man kan komma till själva kärnfrågan. Vet inte hur många gånger man har frågat dressyrfrågor i andra forum och fått svaret. "Jaha, fjording, jaja, vad kan du begära?" Våra hästar är väl inte sämre dressyrhästar bara för att man inte kan knoppa manen heller?
Jag är jätteglad över detta forum! Tack allihopa och hoppas att det går bra för er och era hästar!
Hur kan det vara så att fjordingen hyllas i Norge och övriga världen medan man här i Sverige gärna håller fjordingarna på avstånd.
Vad jag förstår av vad jag hört från Norge så stämmer detta inte alls...
Enligt de norskor jag känner är skitsnacket ännu värre i Norge än här.
Men de menar också att det beror på sämre hästhållning där än här.
vBulletin v3.6.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.