![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Detta är olika beroende på häst och hur hårt man rider den/eller inte osv.
Men på ett ungefär. Hur mycket hö ger du din Fjording? och hur mycket kraftfoder osv. Eller får h*n bara hö? Och vad består din kraftfodersblandning av? eller ger du bara tillexempel havre eller bara Betfor? Skriv gärna anledning till om du bara ger hö också(tog nu hö som exempel) Skulle även vara kul att veta hur mycket allt foder kostar för dig i månaden ![]()
// Mvh Emina Senast redigerad av EminaM den 2010-07-01 klockan 21:53. Anledning: stavfel |
|
|
||||
|
||||
|
Mitt sto får fri tillgång på hösilage, beroende på årstid äter hon 20-45 kg om dagen. Vad jag sedan kompletterar med beror på analysen, vad som behövs läggas till.
Jag har inga direkta kostnader för foder, eftersom det är inbakat i stallhyran.
|
|||
|
|||
|
Måste fråga om du har en elefant till fjording om den äter 20-45kg hösilage per dygn??!!
Det äter en ardenner på vintern vid hårt skogs arbete. Inte ens en högproducerande ko äter den mängden. |
|
|
||||
|
||||
|
Nä, jag pratar inte om hö, utan hösilage. Det har högre vattenhalt = hästen måste äta mer för att få i sig tillräckligt med näring.
Hästen är en lösdriftshäst, går ute dygnet runt, så 45 kg blir det när det är riktigt kallt ute.
| Visningsalternativ | |
|
|